Податкова інформує (15.01.2019)

Автор: Сергій Категорія: Податкова інформує Створено: Середа, 16 січня 2019, 00:32

Коли не подається річна декларація про майновий стан і доходи 

Відповідно до п. 179.1 ст. 179 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у випадках, передбачених розділом IV Кодексу.

Податкова декларація (відповідно до п.179.2 ст. 179 ПКУ) не подається, якщо платник податку отримував доходи:

  • від податкових агентів, які згідно з IV розділом Кодексу не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
  • виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом Кодексу;
  • від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок на доходи фізичних осіб (далі – податок) відповідно до IV розділу Кодексу;
  • у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Кодексу. 

Нові ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців у 2019 році 

У Жмеринському управлінні ДФС у Вінницькій області повідомляють, відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23 листопада 2018 року, з 1 січня 2019 року встановлено нові розміри мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму, що відповідно впливає на фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців.

Згідно з статтею 293 Податкового кодексу України фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

  • для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня 2019 року, тобто до 192,10 грн;
  • для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня 2019 року, тобто до 834,60 грн.
  • відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі 3 відсотки (у разі сплати ПДВ) або 5 відсотків доходу.
  • для четвертої групи (виключно підприємці-сільгоспвиробники) ставка податку встановлюється в залежності від кількості використовуваних сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду.

Нагадаємо, що відповідно до п.п. 295.3 статті 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
Платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Сплата єдиного податку платниками першої - третьої груп здійснюється за місцем податкової адреси. 

У 2019 році діє новий довідник податкових пільг

Жмеринське управління ГУ ДФС у Вінницькій області інформує, що з 01.01.2019 діє новий довідник податкових пільг. Так, ДФС України оприлюднила оновлені: Довідник податкових пільг №91/1, що є втратами доходів бюджету, та Довідник інших податкових пільг №91/2.

Нагадаємо, що у довідниках зазначено вичерпний перелік пільг із податку на прибуток, ПДВ, плати за землю, акцизного податку, податку на нерухоме майно, інших місцевих податків та зборів, державного мита, а також початок та кінець дії пільг.

З повним змістом Довідників можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html 

Україна стає повноправним учасником Регіональної конвенції Пан-Євро-Мед

З 01.01.2019 року у торгівлі з ЄС набрали чинності правила походження Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження (Конвенція ПЄМ). Це інструмент, який встановлює ідентичні правила походження товарів, що застосовуються в рамках угод про вільну торгівлю, укладених між її договірними сторонами.

Використання ідентичних правил походження дозволить збільшити можливості для преференційного експорту вітчизняних товарів на перспективні ринки без сплати мита. Механізм дає можливість наростити виробничий потенціал та відкрити нові потужності, а також збільшити притік прямих іноземних інвестицій. Крім того, це – стимул для відкриття нових шляхів кооперації у торгівлі між сторонами, у тому числі мова йде про створення доданої вартості всередині країні шляхом залучення до процесу регіональних та міжнародних ланцюгів виробництва та постачання. А  у перспективі – залучить Україну до європейських та глобальних ланцюгів створення доданої вартості.

Наприклад, українські виробники при використанні правила діагональної кумуляції при встановленні преференційного походження товару зможуть закупляти матеріали, сировину і комплектуючі в країнах-учасницях Конвенції, виробляти з них товари в Україні і продавати готову продукцію до країн ЄС або до країн-учасниць Конвенції без сплати мита.

Учасниками Конвенції є країни ЄС та ЄАВТ (Швейцарія, Норвегія, Ісландія, Ліхтенштейн), Алжир, Єгипет, Ізраїль, Йорданія, Ліван, Марокко, Палестина, Сирія, Туніс, Туреччина, Албанія, Боснія і Герцеговина, Македонія, Сербія, Фарерські острови, Косово, Чорногорія, Молдова та  Грузія.

Для застосування Україною положень Конвенції ПЄМ необхідним є виконання двох умов:

  • наявність з країною-учасницею Конвенції угоди про вільну торгівлю;
  • використання правил походження Конвенції в існуючих угодах про вільну торгівлю.

Таким чином, встановлюються єдині правила для підтвердження походження товару для суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, що спрощує та прискорює процедуру підтвердження походження товарів. Суттєвим є і фактор того, що повноправна участь у Конвенції розширює можливості доступу товарів з України на зовнішні ринки.

На сьогодні Україною укладено угоди про вільну торгівлю з такими учасниками Конвенції ПЄМ: ЄС, ЄАВТ (Швейцарія, Норвегія, Ісландія, Ліхтенштейн), Грузія, Македонія, Молдова, Чорногорія. Ці угоди містять протоколи про походження товарів, які мають відмінності, характерні для кожної з угод.

З метою впровадження положень Конвенції за ініціативою ДФС Підкомітетом Україна – ЄС з питань митного співробітництва 21 листопада 2018 року прийнято Рішення № 1/2018 про заміну у торгівлі з ЄС правил походження на правила походження Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження.

Рішенням передбачено у торгівлі з ЄС для підтвердження походження товарів використання лише двох документів: сертифікату з перевезення форми  EUR.1 або декларації походження, як було передбачено Протоколом I до Угоди про зону вільної торгівлі з ЄС.

Наступним важливим кроком з боку України стане імплементація Конвенції і, в перспективі, підписання нових угод про вільну торгівлю з країнами-учасницями Конвенції та використання у діючих угодах про вільну торгівлю правил походження Конвенції.

Так, наразі на завершальній стадії переговорів знаходяться угоди про вільну торгівлю з країнами-учасницями ПЕМ – Туреччиною та Ізраїлем. З Грузією узгоджено двосторонній проект Протоколу щодо використання правил походження Конвенції у двосторонній торгівлі. 

У вас немає прав для коментування