32 села області не мають автобусного сполучення

Автор: Надія ШТУПУН Категорія: Різне Створено: Четвер, 23 серпня 2007, 03:06

Перевізники не хочуть їздити поганими дорогами й возити пільговиків

Жителі села Попелюхи Мурованокуриловецького району до райцентру ходять пішки. Від часу існування незалежної України до села не їздить жоден автобус. Найкоротша дорога до райцентру — 15 км, довша, якою раніше їздив автобус, — 25 км.

— Дорога пішки займає півтори-дві години, — розповідає жителька села Попелюхи пенсіонерка Антоніна Андрійчук. — Ні про яку попутку не може бути й мови. Дорога така, що тільки машини бити. Маршрутчики не хочуть сюди їхати. Це хіба збираємося гуртом і йдемо до тих, у кого машина є, просимо, щоб на базар завіз. Бере не більше чотирьох чоловік, а на бензин треба дати 40-50 гривень.

За часів Союзу з райцентру до Попелюх автобуси ходили раз на тиждень. Щоб дістатися до базару, останніми роками люди все більше купують автомобілі.

— У нашому селі 420 чоловік живе, — говорить 42-річна секретар сільради Попелюх Оксана Ткачук. — Кожен десятий має машину. Інакше звідси не виїдеш. Найбільше страждають пенсіонери. Їм ніби має бути безплатний проїзд, але ніхто возити безплатно не буде. Та вони б вже й платили, тільки б возили чимось.

Проблеми з автобусним сполучення у 13 селах Мурованокуриловецького району. Усього на Вінниччині 32 таких села. У третину сіл області автобуси ходять два-три рази на тиждень. Перевізники кивають на погані дороги.

— У Мурованокуриловецькому районі найгірші дороги, — пояснює начальник обласного управління транспорту Борис Рибак, 50 років. — Друга причина, — відсутність пасажирів. Чимало сіл, де 80–90% жителів — пенсіонери. А вони їздять безкоштовно.

Не раз намагалася пустили автобус до села Гавришівка Літинська райдержадміністрація. Маршрут, кажуть, ”не прижився”.

— Там за кілька кілометрів село Терешки. До нього автобус щодня ходить, а у вівторок навіть пенсіонерів безплатно возить, — говорить 58-річний Петро Новаковський із управління економіки Літинської райдержадміністрації. — У Гавришівці — 90% пенсіонерів. Вони рідко коли виїжджають. От перевізники і не їздять туди.

У маленькі маршрутки водіям дозволяється брати 10–15% пільговиків.

— Хто на ті льготи дивиться, — відмахується жителька села Мізяківські Хутори 79-річна Євдокія Ромащук. — Написано, шо не більше 1–2 пільговика на рейс, але й тих не беруть. Мене раз були висміяли, документи забрали й аж до діспечера повезли. Сміялися.

До сіл без автобусного сполучення цього року виставили на конкурс 25 маршрутів. Один рейс охоплюватиме кілька населених пунктів. Автобус зі Жмеринки на Вознівці заїжджатиме в Тарасівку. З Мурованих Курилівець до Білянів йтиме через Вищеольчедаїв та Попелюхи. Так більше селян добиратимуться до райцентру.

Часто маршрути до сіл збиткові. Тому управління транспорту зобов’язує перевізників обслуговувати по два маршрути — один вигідний, другий ”у нагрузку” збитковий.

— Навіть за таких умов перевізникам часто невигідно ганяти пустий автобус, — каже Борис Рибак.

Перевізники дуже незадоволені, що їх змушують возити пільговиків 13 категорій.

— Із дев’яти пасажирів семеро — пільговики! — обурюється Микола Шайдовський, який возить людей із Вінниці до села Микулинці. — Їх проїзд із держбюджету компенсують раз на рік і то з проблемами. Були весь Літинський автопарк на 50 тисяч гривень ”кинули”. Так нічо й не дали.

Серед жителів Вінниччини — 516 тис. пільговиків. Це 40% усього населення області. Торік замість 60 млн компенсації за їхній проїзд держава виділила Вінниччині 45,6 млн грн.

Прикладом організації проїзду пільговиків має стати Англія, вважає начальник обласного об’єднання пасажирських автостанцій 70-річний Станіслав Гуменчук.

— Я був в Англії, — каже він. — То там водій сканує посвідчення пенсіонера на приборчику в автобусі. Пенсіонер їде безплатно, а водієві наступного дня проїзд компенсує муніципалітет. У нас же чомусь довіряють незрозумілій статистиці. Вона говорить про відірвані від реальності суми.

Села, в які пустять автобус

Барський район
Киянівка — до кінця року
Жмеринський район
Тарасівка, Вознівці — планується один маршрут через два села
Іллінецький район
Райки, Борисівка, Володимирівка — перевізники заявок на конкурс не подали. Наступний конкурс буде на початку 2008 року
Літинський район
Іскриня, Підлісне — один маршрут через два села до кінця року
Гавришівка — до кінця року
Гончарівка — у вересні буде продовжено маршрут з Багринівців
Могилів-Подільський район
Жеребилівка — до кінця року
Лядова — до кінця року
Мурованокуриловецький район
Вищеольчедаїв, Попелюхи, Біляни — один маршрут через три села
Житники, Виноградне — один маршрут через два села
Рівне, Нишівці — один маршрут на два села
Вищеольчедаїв, Вінож, Немерче — один маршрут через три села
Посухів, Курашівці — один маршрут на два села
Галайківці, Жван — один маршрут на два села
Піщанський район
Рудниця — плануються нічні рейси, підігнані під прибуття поїздів
Студена — до кінця року
Теплицький район
Шиманівка, Метанівка, Завадівка, Тополівка, Петрашівка, Орлівка, Побірка — до кінця року

За інформацією обласного управління транспорту

Надія ШТУПУН, «ГПУ»

 

У вас немає прав для коментування