Податкова інформує (28.11.2018)

Автор: Сергій Категорія: Податкова інформує Створено: П'ятниця, 30 листопада 2018, 11:52

Зміни до форми податкової накладної, розрахунку коригування та Порядку їх заповнення 

Жмеринське управління ГУ ДФС у Вінницькій області нагадує, що Міністерством фінансів України наказом від 17.09.2018 N 763 внесено зміни до форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної, затверджених наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307.

Наказ № 763 набирає чинності з 1 грудня 2018 року, крім деяких змін до Порядку заповнення податкової накладної, які набирають чинності з 1 січня 2020 року.

Згідно з цими змінами в податковій накладній потрібно буде зазначати податковий номер платника податку відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588.

Більш детальніше про всі зміни в листі ДФС України від 27.11.2018 р. № 36942/7/99-99-15-03-02-17/. 

Дізнайтеся про реквізити рахунків для сплати бюджетних платежів

Жмеринське управління ГУ у Вінницькій області повідомляє, що  відкриття рахунків за надходженнями визначено розд. ІІ Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті у органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 №758 «Про затвердження Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України» (далі – Порядок №758).

У разі внесення змін до законодавства та зміни переліку надходжень, що зараховуються до відповідних бюджетів, або порядку їх зарахування, а також коду та назви території, Державна казначейська служба України централізовано відкриває або закриває рахунки за надходженнями згідно із внесеними змінами. Інформація про відкриті або закриті рахунки доводиться до органів Державної казначейської служби України для подальшого інформування органів, що контролюють справляння надходжень бюджету згідно із встановленими порядками взаємодії, та місцевих фінансових органів. Іншим органам державної влади зазначена інформація надається за їх зверненням. У разі зміни аналітичних параметрів рахунків за надходженнями Державна казначейська служба України змінює реквізити таких рахунків (абз.3, 4 п.2.1 розд.ІІ
Порядку №758).

Банківські реквізити для сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, митних та інших платежів до бюджету визначаються Державною казначейською службою України і повідомляються територіальному органу ДФС, а тому для їх отримання платнику податків необхідно звернутись до контролюючого органу ДФС за місцем реєстрації або місцем здійснення діяльності.

Крім того, інформацію про реквізити рахунків, відкритих в органах Державної казначейської служби України у розрізі адміністративно-територіальних одиниць України, оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС, за посиланням: http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki та у рубриці Головна/Законодавство/Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/ . 

Платники податків, що перебувають на обліку в органах ДФС у Вінницької області можуть ознайомитись із реквізитами бюджетних рахунків на суб-сайті ГУ ДФС у Вінницькій області, за посилання: http://vin.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki 

Також у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету платник податків має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема бюджетний рахунок на поточну дату, МФО банку.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням: http://cabinet.sfs.gov.ua 

Щодо визначення податкового (звітного) періоду для коригування фінансового результату до оподаткування

Наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2018 № 887 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо застосування положень підпунктів 140.5.4, 140.5.6 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) стосовно визначення податкового (звітного) періоду для коригування фінансового результату до оподаткування.

Зокрема, відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Так, вимоги підпунктів 140.5.4 і 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу не застосовуються платником податку на прибуток підприємств до операцій, визнаних контрольованими відповідно до статті 39 Кодексу. Також вимоги цих підпунктів не застосовуються платником податку, якщо операції не є контрольованими та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, але без подання звіту.

Отже, для виконання вимог абзаців третього та четвертого п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу платнику податку необхідно визначити чи є здійснена операція контрольованою. У разі, якщо операція не може бути ідентифікована як контрольована, платник податку повинен:

  • виконати процедуру підтвердження суми витрат за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до ст. 39 Кодексу, і у разі, якщо ціна придбання товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг перевищує їх ціну, визначену за принципом «витягнутої руки», здійснити коригування фінансового результату до оподаткування на розмір різниці між вартістю придбання та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки»;
  • або здійснити коригування фінансового результату до оподаткування  на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг.

Для виконання вимог п.п. 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу платнику податку також необхідно визначити чи є здійснена операція контрольованою. У разі якщо операція не може бути ідентифікована як контрольована, та сума витрат не підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки», відповідно до процедури, встановленої статтею 39 Кодексу, платник податку повинен здійснити коригування фінансового результату до оподаткування  на суму витрат по нарахуванню, що перевищує суму доходів від роялті, збільшену на 4 відсотки чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), за даними фінансової звітності за рік, що передує звітному (крім суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері телебачення і радіомовлення відповідно до Закону України «Про телебачення і радіомовлення»), а для банків – в обсязі, що перевищує 4 відсотки доходу від операційної діяльності (за вирахуванням ПДВ) за рік, що передує звітному.

Правила контролю за трансфертним ціноутворенням контрольованих операцій визначено статтею 39 Кодексу.

Одним з критеріїв визнання операцій контрольованими є одночасне виконання таких умов:

  • річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
  • обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік (п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.1 ст. 39 Кодексу).

Отже, для цілей визнання операції контрольованою платнику податку необхідно використовувати дані бухгалтерського обліку за відповідний звітний (податковий) рік, у якому проводилися такі господарські операції. Таким чином, оскільки вартісні критерії визнання операції (операцій) контрольованою для цілей виконання вимог ст. 39 Кодексу обраховуються за результатами податкового (звітного) року, то коригування фінансового результату до оподаткування за операціями з нерезидентами, визначеними в абзаці третьому та четвертому п.п. 140.5.4 і п.п. 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, здійснюються за результатами податкового (звітного) року та відображаються у податковій декларації з податку на прибуток підприємств за податковий (звітний) рік. 

Підприємство оплатило підвищення кваліфікації працівника. Чи оподатковувати податком на доходи таку суму? 

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається і, як наслідок, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб сума витрат роботодавця у зв’язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) платника податку згідно із законом.

Тобто, витрати на підвищення кваліфікації працівника не оподатковується в тому випадку, якщо таке підвищення кваліфікації (перепідготовка) передбачається законодавством.

Сума витрат роботодавця у зв'язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) платника податку відображається у Податковому розрахунку за формою № 1ДФ за ознакою доходу "158".

Зазначена норма передбачена п.п.165.1.37 ст. 165 Податкового Кодексу. 

У вас немає прав для коментування