Податкова інформує (14.11.2018)

Автор: Сергій Категорія: Податкова інформує Створено: Четвер, 15 листопада 2018, 12:02

Бажаєте стати підприємцем? – як правильно зареєструвати ФОП 

Для того, аби розпочати власний бізнес, потрібно не лише мати ідеї й можливості для її реалізації, потрібно все організувати у юридичній площині. Реєстрація ФОП (ПП) – одна з найпростіших способів організувати бізнес в Україні.

Для реєстрації ФОП (ПП) потрібні такі документи: паспорт громадянина України та ідентифікаційний код платника податків. Якщо замість Вас реєстрацію здійснює представник – потрібно нотаріально завірену довіреність.

Відтак потрібно визначити види діяльності, тобто КВЕД. Перелік КВЕДів, або видів економічної діяльності, затверджений Державною фіскальною службою України. Крім того, потрібно визначитися із системою оподаткування, на котрій буде перебувати підприємець – спрощеній або загальній.

Обравши спрощену систему оподаткування, можна обрати 4 групи оподаткування. Перша, друга, третя групи можуть бути обрані будь-яким ФОП. Четверта група оподаткування передбачена лише для сільськогосподарських підприємств.

Щодо ставок податку, то Податковий кодекс України у 2018 році визначає наступні:

  • - для першої групи оподаткування встановлена ставка у межах до 10% від прожиткового мінімуму;
  • - для другої групи оподаткування ставка встановлена у межах до 20% від мінімальної заробітної плати;
  • - третя група – єдина група, котра може працювати з юридичними особами. Для цієї групи встановлена ставка у розмірі 3%, якщо Ви будете платником ПДВ, та у розмірі 5%, якщо Ви не будете платником ПДВ.

Звітним періодом для першої, другої та четвертої груп платників єдиного податку є календарний рік. Для третьої групи спрощеної системи –квартал.

Після обрання системи оподаткування та КВЕДів можна подавати заяву про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця, яка затверджена Міністерством юстиції України і є Формою 10. Заяву можна заповнити як на комп’ютері, заповнюючи клітинки, так і роздрукувавши вручну.

Заповнену заяву про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця та документи, що до неї додаються, можна подати у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Після подання заяви реєстратор вносить відомості про Вас у Єдиний державний реєстр підприємств, установ та організацій (ЄДРПОУ) та автоматично повідомляє про Вашу реєстрацію органи ДФС, статистику та Пенсійний фонд. Ви автоматично будете перебувати на загальній системі оподаткування.

Разом із реєстрацією, або протягом 10-ти днів після реєстрації можна подати заяву про реєстрацію платником спрощеної системи оподаткування, а також завести книгу обліку доходів.

Варто взяти до уваги, що Ви можете почати здійснювати підприємницьку діяльність з моменту внесення відомостей у державний реєстр. Податкові зобов’язання починають нараховуватися з дня внесення відомостей в реєстр про те, що Ви здійснюєте підприємницьку діяльність. 

Підприємці, які досягли пенсійного віку, не сплачують ЄСВ

Працівники Жмеринського управління ГУ ДФС у Вінницькій області роз’яснюють з якого періоду ФОП звільняється від сплати ЄВ за себе, якщо вона набула статус пенсіонера за віком або особи з інвалідністю та отримує відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Зокрема, фізична особа – підприємець, яка набула статус пенсіонера за віком або особи з інвалідністю та отримує відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, або досягла віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та отримує відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, звільняється від сплати за себе єдиного внеску з наступного місяця після набуття такого статусу. Місяць, в якому така особа набула право на пенсію за віком або статус особи з інвалідністю, або досягла віку, встановленого ст. 26 Закону № 1058, та отримує відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, відноситься до базового звітного періоду, за який сплачується єдиний внесок.

Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ).
Нормами частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464 ЄВ для ФОП встановлено у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ. Базу нарахування ЄВ для таких осіб визначено пп. 2 та 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464.Терміни сплати ЄВ для ФОП встановлено абзацом третім частини восьмої ст. 9 Закону № 2464.Згідно з п. 1 частини другої ст. 6 Закону № 2464 платники ЄВ зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄВ. ЄВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина дванадцята ст. 9 Закону № 2464).Відповідно до частини четвертої ст. 4 Закону № 2464 ФОП, в тому числі ФОП - платники ЄП, звільняються від сплати за себе ЄВ, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. 

ДФС України: змінено порядок ввезення громадянами транспортних засобів з іноземною реєстрацією 

З метою удосконалення порядку ввезення громадянами в митному режимі тимчасового ввезення/транзиту транспортних засобів, зареєстрованих у відповідних органах іноземних держав, а також використання таких транспортних засобів на митній території України Верховною Радою України прийнято у другому читанні законопроект «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України».

Передбачається запровадження Кабінетом Міністрів України тимчасового порядку, відповідно до якого протягом 180 днів з моменту набрання чинності цього законопроекту здійснюватимуться митні формальності щодо легкових автомобілів, що перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Також скасовуються обмеження відповідності екологічним нормам при митному оформленні легкових транспортних засобів, що були в користуванні, та автомобілів пожежних, визнаних гуманітарною допомогою.

Положеннями законопроекту посилюється відповідальність громадян за порушення умов тимчасового ввезення/транзиту транспортних засобів, що ввезені на митну територію України.

 Зокрема, за перевищення строків транзиту та тимчасового ввезення більш, ніж на 30 діб встановлено штраф на суму 170 000 грн або конфіскацію транспортного засобу.

Водночас, передбачено, що у разі наявності факту недотримання строків та вимог митних режимів «транзит» та «тимчасове ввезення», особа може оформити у вільний обіг транспортний засіб із сплатою належних митних платежів та коштів в сумі 8 500 грн. При цьому, особа, відповідальна за дотримання вимог законодавства при переміщенні транспортних засобів в режимі «транзит» та «тимчасове ввезення» звільняється від відповідальності за порушення митних правил.

Законопроектом передбачено інформування Державною прикордонною службою України органів доходів і зборів про факти наміру перетинання державного кордону України особами, стосовно яких органами доходів і зборів було виявлено порушення митних правил.

Також запроваджується взаємодія органів доходів і зборів з Національною поліцією в частині контролю за дотриманням водіями порядку використання таких транспортних засобів на митній території України, недопущення порушення обмежень, встановлених Митним кодексом України, а також удосконалення порядку реєстрації і обліку транспортних засобів. 

Актуальні запитання – відповіді щодо порядку реєстрації та ведення книги обліку розрахункових операцій на господарську одиницю

Яким чином здійснюється реєстрація КОРО на господарську одиницю?

Реєстрація КОРО здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків.

КОРО реєструється на кожну окрему господарську одиницю, при цьому кількість КОРО, що реєструються одночасно, не обмежується. При реєстрації першої КОРО на окрему господарську одиницю в контролюючому органі їй присвоюється фіскальний номер.

Для реєстрації першої та наступних КОРО на господарську одиницю в контролюючому органі суб’єкт господарювання або представник суб’єкта господарювання подає до цього органу, зокрема, заяву про реєстрацію книги обліку розрахункових операцій та/або розрахункової книжки за формою № 1-КОРО.

За бажанням суб’єкта господарювання на одну господарську одиницю можна реєструвати кілька перших КОРО для використання в окремих місцях проведення розрахунків. Такі КОРО реєструються в інформаційній системі ДФС та отримують фіскальний номер на кожну КОРО.

Як здійснюється перереєстрація КОРО у разі зміни даних щодо суб’єкта господарювання, які зазначаються у КОРО, а також у разі встановлення розбіжностей чи помилок у записах на титульній сторінці КОРО?

Не пізніше п’яти робочих днів з дня виникнення підстав для перереєстрації суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем реєстрації КОРО реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» із зазначенням причини перереєстрації та КОРО, яка підлягає перереєстрації. Після отримання документів посадова особа контролюючого органу не пізніше двох робочих днів з дня подання реєстраційної заяви проводить перереєстрацію КОРО шляхом внесення змін до інформаційної системи ДФС та здійснення відповідних записів на титульній сторінці КОРО.

Усі доповнення або виправлення на титульній сторінці КОРО засвідчуються підписом посадової особи контролюючого органу, яка здійснила перереєстрацію, та печаткою контролюючого органу.

Як здійснюється перереєстрація РК?

Не пізніше п’яти робочих днів з дня виникнення підстав для перереєстрації суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем реєстрації КОРО реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» із зазначенням причини перереєстрації та РК, яка підлягає перереєстрації. Посадова особа контролюючого органу не пізніше двох робочих днів з дня подання реєстраційної заяви проводить перереєстрацію РК шляхом внесення змін до інформаційної системи ДФС та здійснення відповідних записів на реєстраційній сторінці РК. Усі доповнення або виправлення на реєстраційній сторінці РК засвідчуються підписом посадової особи контролюючого органу, яка здійснила перереєстрацію, та печаткою контролюючого органу

Яким чином здійснюються виправлення в КОРО?

Виправлення записів у КОРО може бути зроблено тільки тими особами, які здійснювали ці записи, або особами, які виконують їх обов’язки. Виправлення повинно засвідчуватись підписом відповідальної особи суб’єкта господарювання або суб’єкта господарювання - фізичної особи - підприємця.

Зіпсовані аркуші КОРО та такі, на яких зроблено більше п’яти виправлень, слід перекреслити по діагоналі з обох боків, зробити на них напис «Анульовано», проставити дату анулювання, засвідчити підписом відповідальної особи суб’єкта господарювання або суб’єкта господарювання - фізичної особи - підприємця. Усі дані з анульованого аркуша переносяться на новий аркуш КОРО, номер якого проставляється на анульованому аркуш. 

Актуальні запитання – відповіді щодо порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій 

Яким чином суб’єкт господарювання, який має відокремлені підрозділи (філії), може зареєструвати РРО?

Реєстрація РРО здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків.

Суб’єкт господарювання, який є платником податку на прибуток, може реєструвати РРО за місцезнаходженням своїх відокремлених підрозділів, які розташовані на території іншої, ніж такий суб’єкт, територіальної громади.

В яких випадках проводиться опломбування РРО ЦСО?

Опломбування РРО здійснюється ЦСО:

  • після персоналізації РРО перед його реєстрацією в контролюючому органі;
  • після ремонту РРО, що потребував доступу до внутрішніх вузлів РРО;
  • при заміні засобу контролю РРО;
  • після перевірки РРО на відповідність конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника;
  • при прийнятті на сервісне обслуговування РРО, який раніше обслуговувався в іншому ЦСО;
  • за рішенням контролюючого органу.

Опломбування РРО може здійснюватись посадовою особою контролюючого органу при проведенні ним перевірки на відповідність конструкції та програмного забезпечення РРО документації виробника.  

У вас немає прав для коментування