Податкова інформує (02.11.2015)

Автор: Сергій Категорія: Податкова інформує Створено: Понеділок, 02 листопада 2015, 12:08

За 10 місяців 2015 року до зведеного бюджету від Мурованокурилівчан надійшло 41,2 млн. грн. податків та зборів

Протягом січня – жовтня поточного року  до зведеного бюджету надійшло  41219,7 тис.грн, що становить 117,86 % планових завдань, в тому числі до  Державного бюджету  13317,1 тис. грн. – 113,2 %, до місцевого бюджету 27902,6 тис.грн. – 120,22 %.

У розрізі платежів у січні-жовтні 2015 року забезпечено податку на доходи фізичних осіб – 18134,3 тис. грн., платі за землю – 6886,0 тис.грн., податку на додану вартість – 3462,8 тис.грн.,  податку на прибуток – 3048,7 тис. грн.., єдиному податку – 4332,6 тис. грн.,  збору за спеціальне використання лісових ресурсів – 629,7 тис. грн.,  збору за спеціальне використання водних ресурсів – 441,4 тис.грн., військовому збору – 1871,4 тис.грн., акцизному податку – 1826,3 тис. грн., та інших податків і зборів – 586,5 тис..грн.

Фахівці Мурованокуриловецького відділення надали  1823 адміністративних послуг

У Мурованокуриловецькому відділенні Могилів-Подільської ОДПІ повідомили, що протягом січня – жовтня 2015 року фахівці  надали 1823 адміністративних послуг.

Найбільш запитуваною стала послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За вказаною послугою звернулося  1055 платників податків.

На другому місці за популярністю опинилась послуга з реєстрації розрахункових книжок – 336 звернень. Третю позицію посіла послуга з надання витягу з реєстру платників єдиного податку – 112 заяв, на четвертому місці послуга з видачі довідки про відсутність заборгованості – 96 заяв .

Завітавши до відділення, можна у доброзичливій атмосфері подати звітність чи замовити довідку, перевірити стан розрахунків з бюджетом, отримати фахову консультацію з питань оподаткування.

З метою інформування платників про зміни в законодавстві в відділенні розповсюджується друкована продукція – листівки, брошури тощо. 

Про застосування постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»

Державною фіскальною службою України надано роз’яснення від 08.10.2015 №37321/7/99-99-17-03-01-17 (далі – лист) щодо застосування норм постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу», яку опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» № 115 (27.06.2015) (далі – Постанова № 413).

Так, з метою доведення інформації до платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), повідомлено, що до компетенції ДФС належить, зокрема, надання консультацій виключно з питань адміністрування єдиного внеску, зокрема, нарахування та сплати єдиного внеску.

Відповідно до норм Постанови № 413, ДФС лише приймає від суб'єктів господарювання повідомлення про прийняття працівника на роботу, проте не регулює питання трудових відносин, встановлених статтею 24 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП).

Статтею 259 КЗпП визначено, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

При цьому штрафи, зазначені у частині другій статті 265 КЗпП, накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Додатково повідомлено, що Постанову № 413 було розроблено Мінсоцполітики відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України, яка містить положення щодо укладення трудового договору. Укладення договорів цивільно-правового характеру не регулюється зазначеною статтею.

Більш детально з відповідним листом ДФС можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС. 

Нарахування єдиного внеску при відсутності доходів у підприємців – право, а не обов‘язок

Фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Якщо платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску (01.01.2015 по 31.08.2015 становить 20706,00 гривень, з 01.09.2015 – 23426,00 гривень). При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (з 01.01.2015 по 31.08.2015 становить 422,65 гривень, з 01.09.2015 – 478,17 гривень).

Звертаємо увагу, якщо вище вказані фізичні особи - підприємці, не отримували доходів (прибутків) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі особи можуть не визначати базу єдиного внеску, оскільки вказаною нормою передбачено право, а не обов’язок платника.

Роз‘яснення щодо обчислення єдиного внеску розміщені на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР) у категорії 301. 

Чи необхідно проводити розрахунки через РРО у разі якщо покупець розрахувався талонами?

Згідно зі ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон), розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця

Відповідно до п. 1 та п. 11 ст. 3 Закону суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані:

  • проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій;
  • проводити розрахункові операції через РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

Пунктом 3.2 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 № 614, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 05.02.2001 за № 105/5296, передбачено, що касовий чек повинен містити обов’язкові реквізити, зокрема позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати.

Враховуючи викладене вище, при здійсненні розрахунків з використанням відомостей, талонів або безкоштовних рецептів розрахункові операції проводяться через реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості з позначенням форми оплати, а саме: «талон», «відомість», а за безкоштовними рецептами - «безоплатно».

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 109.02).

 

Н.Д.Онуфрійчук
головний державний ревізор-інспектор
Мурованокуриловецького відділення
Могилів-Подільської ОДПІ

У вас немає прав для коментування