Жмеринська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області повідомляє, що наказом від 17.03.2017 р. № 369 Мінфін вніс зміни до форм податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи), податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи, затверджених наказом Мінфіну від 19.06.2015 р. № 578.
Головна мета змін: привести розміри ставок єдиного податку) для платників 3-ї та 4-ї груп ЄП у відповідність до чинного законодавства. Так, у Декларації ФОП-єдинника у розділі IV «Показники господарської діяльності для платників єдиного податку третьої групи» у назвах 5 та 6 рядків виправлено ставку єдиного податку з 2% та 4% на 3% та 5% відповідно. Рядки 10 та 11 розділу V «Визначення податкових зобов’язань по єдиному податку» також виправлено.
В Декларації для юросіб-єдинників 3-ї групи відповідні зміни внесено в розділи ІІ та ІІІ.
Також в Декларації платників ЄП 4-ї групи внесено зміни до виноски 8, а саме: рядки 1.1 – 2 заповнюватимуться одним рядком щодо всіх земельних ділянок за одним кодом органу місцевого самоврядування за КОАТУУ. За потреби (у разі наявності земельних ділянок за одним кодом органу місцевого самоврядування за КОАТУУ з різною нормативною грошовою оцінкою) кількість рядків 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 та 2 може бути збільшено.
Згідно з п.46.6 ПКУ до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Наказ № 369 набирає чинності з 05.05.2017.
Жмеринська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області повідомляє, що оскільки пиво віднесено до алкогольних напоїв, суб’єктам господарювання для здійснення роздрібної торгівлі пивом (в т.ч. виключно пивом), необхідно отримувати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Також звертають увагу, однією з умов отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (крім столових вин) є наявність зареєстрованого належним чином реєстратора розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій).
Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки закладами ресторанного господарства та спеціалізованими відділами підприємств, що мають статус закладів ресторанного господарства, підприємств з універсальним асортиментом товарів.
Отже, фізичні особи-підприємці - платники єдиного податку другої та третьої груп мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосування реєстратора розрахункових операцій (РРО) при проведенні розрахунків.
Водночас, дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО) фізичними особами-підприємцями, які сплачують єдиний податок та здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках, за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів.
Однак, при перевищенні річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг) у розмірі 1 млн грн застосування РРО є обов’язковим.
Жмеринська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області нагадує, що громадяни при отриманні доходів, з яких утримуються податки, зобов’язані надавати податковому агенту інформацію про свій реєстраційний номер облікової картки, а особи, які за своїми релігійними переконаннями відмовилися від прийняття номеру і повідомили про це відповідний контролюючий орган та мають відмітку у паспорті, надають серію та номер паспорту. Вищезазначені документи, які ідентифікують фізичну особу, надаються також і при сплаті податків і зборів, у разі відкриття рахунків у банках або інших фінансових установах, при укладанні цивільно-правових договорів, реєстрації майна, транспортних засобів та інших активів, оформленні пільг, субсидій та інших соціальних виплат тощо. Тобто, в усіх документах, які містять інформацію про об’єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату податків, має зазначатися реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичної особи, яка має відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта).
Звертаємо увагу, документи, пов’язані з проведенням вищезазначених операцій, які не мають реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта, вважаються оформленими з порушенням вимог законодавства України.
Нагадаємо, що відповідно до норм Податкового кодексу України фізична особа - платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка платника податків та яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу облікову картку фізичної особи - платника податків, яка є водночас заявою для реєстрації в Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу. А для особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття коду, зобов’язана особисто подати відповідному органу ДФС повідомлення та документи для забезпечення її обліку за прізвищем, ім’ям, по батькові і серією та номером паспорта, а також пред’явити паспорт.
Варто пам’ятати, що про одержані фізособами доходи та сплачені з них суми податку податкові агенти зобов’язані повідомити контролюючі органи за ф.1ДФ, яка містить обов’язкову графу для заповнення «Податковий номер або серія та номер паспорта».
Враховуючи зазначені вимоги, податковий агент має право виплачувати дохід лише тим фізичним особам, які мають реєстраційний номер облікової картки платника податків, та громадянам України, у паспортах яких є відмітка про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.
Оперативні співробітники Головного управління ДФС у Вінницькій області в ході загальнодержавної операції «Акциз-2017» викрили факт реалізації дизельного палива без відповідних дозвільних документів. Незаконна торгівля велася з мікроавтобуса, багажник якого був спеціально обладнаний для заправки автомобілів. Таким чином, заправка автотранспорту могла здійснюватися мобільно з будь-якого зручного місця розташування.
Загальна вартість вилученого становить понад 300 тис. грн., в тому числі в мікроавтобусі зберігалося готового до реалізації дизпалива 0,7 тонн орієнтовною вартістю понад 16 тис. грн.
З початку нинішнього року співробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Вінницькій області з незаконного обігу вилучено підакцизної продукції на загальну суму понад 3,6 млн. грн., в тому числі паливно-мастильних матеріалів на суму близько 350 тис. грн.
Юридичні особи - платники єдиного податку, які з 01 квітня 2017 року переходять на загальну систему оподаткування, сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації за річний податковий (звітний) період (як новостворені).
Такий річний податковий період для них починається з дати переходу на загальну систему - з 01 квітня 2017 року та закінчується 31 грудня такого року.
У разі переходу платником єдиного податку на загальну систему оподаткування з 01.04.2017 р. при декларуванні податку на прибуток за 2017 рік, фінансовий результат до оподаткування визначається за правилами бухгалтерського обліку у періоді перебування такого платника на загальній системі оподаткування (за період з 01.04.17 по 31.12.17).
Тобто, податкова декларація з податку на прибуток подається за звітний 2017 рік, який починається 01.04.2017 і закінчується 31.12.2017.
Разом з податковою декларацією з податку на прибуток необхідно подати фінансову звітність, яка є додатком до такої декларації та її невід’ємною частиною.
У разі якщо сума доходів за звітний період з 01.04.2017 по 31.12.2017 не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об'єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці.
Зазначена норма передбачена п. 46.2 ст. 46; п. 137.5 "а" ст. 137 та пп. 134.1.1 ст. 134 Податкового кодексу.
З 12.05.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.03.2017 № 368 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» (далі – Наказ № 368), який вніс зміни до наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» (далі – Наказ № 1130).
Зміни, передбачені Наказом № 368, привели у відповідність норми Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі – Положення) та п.п. 4 п. 2 розділу XIX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс), згідно з яким з 01.01.2017 року втратила чинність ст. 209 Кодексу, що визначала спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства.
Зокрема, Наказом № 368 встановлено, що сільськогосподарські підприємства, які станом на 1 січня 2017 року зареєстровані як суб’єкти спеціального режиму оподаткування ПДВ, вважаються платниками цього податку на загальних підставах, починаючи з 1 січня 2017 року, і стосовно таких сільськогосподарських підприємств:
з 1 січня 2017 року втрачають чинність витяги з реєстру ПДВ, що були видані контролюючими органами до 01 січня 2017 року;
контролюючі органи, в яких такі сільськогосподарські підприємства перебувають на обліку, приймають рішення та вносять до реєстру платників ПДВ записи про зняття підприємств з реєстрації як суб’єктів спеціального режиму оподаткування з одночасною реєстрацією платниками податку на загальних підставах.
З оновленим текстом Наказу № 1130 можна ознайомитись
скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Відповідно до п. п. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою 18 відсотків, крім доходів, які оподатковуються за ставкою 9 відсотків.
Згідно з п .п. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 ПКУ якщо згідно із нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.
При відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до ст. 13 ПКУ, такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. При неподанні в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену ПКУ та іншими законами.
При цьому, платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ (п. 57.1 ст. 57 ПКУ).
Враховуючи викладене, фізична особа - резидент, яка протягом звітного календарного року отримувала іноземні доходи та якій на підставі поданої заяви був перенесений граничний термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи до 31 грудня року, наступного за звітним, зобов’язана самостійно сплатити суму податкових зобов’язань, які зазначені нею у поданій податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку.
17-05-23
17-03-22