Процес оподаткування прибутку передбачає його обчислення на підставі даних бухгалтерського обліку та подальшого коригування визначеного у фінансовій звітності фінансового результату на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу (далі – Кодекс). Операції з продажу та придбання цінних паперів є особливими операціями, які мають вплив на об’єкт оподаткування. Обрахунок різниць щодо вказаних операцій визначено положеннями пункту 141.2 статті 141 Кодексу, а саме: фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму від'ємного або зменшується на суму позитивного фінансового результату від продажу або іншого відчуження цінних паперів, відображеного у складі фінансового результату до оподаткування податкового (звітного) періоду відповідно до стандартів бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Законодавство встановлює, що платники податку зобов’язані вести окремий облік операцій з продажу або іншого відчуження цінних паперів з дотриманням положень бухгалтерського обліку та, відповідно, окремо визначати загальний фінансовий результат від таких операцій. Якщо за результатами звітного періоду загальна сума збитків від операцій з продажу цінних паперів, з урахуванням суми від'ємного фінансового результату від таких операцій, не врахованого у попередніх податкових періодах, перевищує загальну суму прибутків від таких операцій, сума такого від'ємного значення зменшує загальний фінансовий результат від операцій з цінними паперами у наступних податкових періодах. Якщо ж загальна сума прибутків від «ціннопаперових» операцій перевищує загальну суму збитків від таких операцій, з урахуванням суми від'ємного фінансового результату від таких операцій, не врахованого у попередніх податкових періодах, сума позитивного загального фінансового результату від операцій з продажу або іншого відчуження цінних паперів збільшує фінансовий результат до оподаткування податкового періоду платника податку.
Таким чином, фінансовий результат до оподаткування підлягає коригуванню (збільшенню) на суму позитивного загального фінансового результату від операцій з продажу або іншого відчуження цінних паперів, визначеного у вигляді різниці.
Різниці не формуються та об’єкт оподаткування не коригується у випадку проведення:
За словами начальника ГУ ДФС у Вінницькій області Руслана Осмоловського більш ніж 95 відсотків з цієї суми або 242 мільйона 319,3 тисяч гривень – це акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання у роздрібній торгівлі підакцизних товарів. Ще 12 мільйонів 385,8 тисяч гривень – це плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами , яку господарники Вінниччини сплатили до місцевого бюджету впродовж січня-серпня 2016 року.
Високопосадовець додає, що на території Вінницької області та міста Вінниці діє 7795 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Причому 678 з них було видано у серпні 2016 року, зокрема 391 – на право торгівлі алкогольними напоями, 287 – тютюновими виробами. Разом із тим, з початку року за несвоєчасну сплату чергового платежу було призупинено дію 506 ліцензій, а дію 634 – анульовано.
Як наголошує Руслан Осмоловський, задля недопущення порушень в сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, у фіскальній службі області постійно проводяться відповідні організаційні заходи. Так, за їхніми результатами тільки у серпні 2016 року сума фінансових санкцій склала близько 108,8 тис. грн., у т.ч. за безліцензійну торгівлю алкогольними напоями – 68,00 тис.грн., за реалізацію алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, – 40,8 тис.грн. Окрім того, анульовано 2 ліцензії та розпочато процедуру анулювання ще 2-х ліцензій.
17-05-23
17-03-22