Персоніфікований облік є базовою платформою для переводу пенсійної системи на принципи пенсійного страхування. Страхувальник зобов’язаний один раз на рік до 1 квітня поточного року, згідно з затвердженим графіком, подавати до управління ПФУ за місцем реєстрації комплект документів первинної звітності (інформація про заробіток, дохід, сплачені страхові внески, сплата єдиного та фіксованого податку, стаж) до системи персоніфікованого обліку про застрахованих осіб за попередній рік. Одночасно до відділу надходження доходів надаються річні звіти підприємцями, які перебували на загальній системі оподаткування та незалежно від того, чи займались вони підприємницькою діяльністю у звітному році.
За неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються у системі персоніфікованого обліку до ПФУ, на страхувальника накладається фінансова санкція, згідно п. 9 ст. 21 Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. На підставі відомостей, поданих роботодавцями і громадянами, які самостійно сплачують страхові внески, в Централізованому банку даних Пенсійного фонду України на кожну застраховану особу відкривається електронна персональна облікова картка з постійним страховим номером, який відповідає персональному номеру фізичної особи з державного реєстру фізичних осіб. У цій картці накопичується за весь період трудової діяльності інформація про заробіток, про страхові внески до Пенсійного фонду, а також про стаж роботи з усіх місць роботи та інші відомості, необхідні для правильного призначення пенсії. На підставі таких даних видаються інтегровані виписки з баз даних СПОВ. Необхідно відмітити, що відповідно до законодавства, працівники підприємства мають право вимагати подання відомостей, так як від цього залежить їх матеріальне забезпечення в старості. Також, застрахована особа має право вимагати копії відомостей, що подаються на них, та перевіряти достовірність цих даних. На осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття персонального номера фізичної особи, відомості в базі даних не формуються, а значить людина не буде мати своєї персональної пенсійної електронної картки.
Консультації з питань персоніфікованого обліку можна отримати за телефоном 2-15-42.
Лариса Савицька, начальник персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж.
17-05-23
17-03-22