Оголошення загальнонаціонального карантину – це виклик, який отримала освіта нашої країни, зокрема і Мурованокуриловецького району.
Все залежить від конкретного педагогічного колективу – наскільки виявляться готові гнучко і швидко перебудувати свою роботу, настільки виявиться якісним результат цієї роботи. Адже справжнє досконале дистанційне навчання – це не написати у Viber завдання «прочитати, виконати..»
В ЗЗСО «Мурованокуриловецька школа-ліцей» підготовка до такої форми роботи активно тривала з жовтня 2018 року. Досвідчений вчитель інформатики Ткач Володимир Олексійович декілька років працював з платформою G Suite for Education, знайомлячи учнів з аспектами роботи в ній. З приходом молодого директора Лариси Вудвуд було придбано ліцензію на шкільний домен vn-mk1.com. Це розширило набір функціоналу та значно полегшило роботу вчителя та учня в даному сервісі.
- Дуже добре пам’ятаю той день, коли Володимир Олексійович в кабінеті інформатики розповів мені про свої напрацювання в напрямку G Suite for Education. Мене відразу привабили перспективи дистанційного навчання і ми тісно співпрацювали в розвитку цієї ніші школи-ліцею. Це тривалий в часі проект від подачі заявки розробникам, розгляд, довге та плідне спілкування Володимира Олексійовича англійською мовою з адміністраторами, вирішення питання оплати річної ліцензії та початок роботи в шкільному домені. Тепер, щороку, поновлюємо оплату і працюємо в домені, - розповідає Лариса Вудвуд, директор школи-ліцею.
- Як Вам вдалось організувати вчителів школи-ліцею до цієї роботи, адже це дуже важка робота, яка потребує отримання знань, умінь і навичок на платформі G Suite for Education?
- До моменту впровадження будь якого проекту в школі-ліцей проходить тривалий час підготовки. Адже за всі свої рішення несу персональну відповідальність перед суб’єктами освітнього процесу, а це більше тисячі осіб (колектив, учні, батьки, опікуни тощо). Коли зважую всі за і проти, проходить обговорення, де вивіряємо зони відповідальності, розподіляємо обов’язки. Кожен учитель отримав свій напрямок роботи та мобільно координує дії учнів. Мені дуже пощастило з педагогічним колективом – це новатори, готові до динамізму сучасного світу та освіти в т.ч. Після проходження навчання, куратором якого був Ткач В.О., приступили до роботи. ВСІ, розумієте? ВСІ. Відчуваю гордість за учителів школи-ліцей, за велику командну роботу, де результат залежатиме від злагодженої роботи і схибити – підвести колектив. Такого не може бути в нашій роботі. Один одному підкладаємо плече, переживаємо і радіємо успіхам колег. Дуже очікую на вебінари, онлайн-консультації. І, знаєте, впевнена, що вони будуть, оскільки нашому колективу все під силу.
- Як реагують батьки учнів на нове впровадження в школі-ліцей?
- Відгуки дуже полярні. Переважна більшість з цікавістю очікує онлайн навчання, допомагає дітям з реєстрацією, входом до класів з предметів та виконанням завдань, телефонують, задають запитання на офіційній сторінці ліцею в фейсбук, консультуються. Є й скептичні відгуки і це нормально. Мені цікаві всі думки для подальшого удосконалення навчання на платформі G Suite for Education. Ми не зупинимось 03 квітня, будемо розвивати і надалі те, за чим майбутнє освіти. Варто зазначити, що початкова ланка та 5-11 класи в нас розподілені: молодші учні отримуватимуть завдання з офіційного сайту ліцею (адміністратор Мількевич І.О.), старші – через платформу G Suite for Education (Ткач В.О., Школьна С.О., Войтко Л.В.)
- А як сприйняли діти таку новину?
- Дітям, можливо, найважче. Та ми пояснили, що карантин - не канікули. За останні два дні, 62% учнів вже відвідали класи в шкільному домені. В кого виникли проблеми – звертаються до класних керівників, вчителів-предметників. Шкільний парламент має підтримку 24/7 в лиці Мількевич Ірини Олегівни, педагога-організатора нашого закладу, з приходом якої розпочалась активна фаза розвитку учнівського самоврядування. На всі питання члени парламенту отримують відповідь і допомагають учням свого класу якомога швидше усунути наявні проблеми. Нам дуже приємно, що президент шкільного парламенту Софія Костянець долучилась до мотивації учнів та закликала їх не гаяти час, а якомога швидше розпочати роботу.
Дуже приємно, що школа-ліцей вміло організовується в умовах сьогодення, застосовує нові технології навчання та постійно розвивається.
Володимир Олексійович Ткач, учитель інформатики школи-ліцей, розповів нам наступне:
- Радий, що з жовтня 2018 року школа має власний домен, в якому зареєстровані всі педагоги та учні, що дозволило створити в сервісі G Suite for Education повноцінну Інфраструктуру з дистанційного навчання і об'єднати учнів та педагогів у потужну систему командної роботи. На уроках інформатики, починаючи з 2015-16 навчального року, школярі знайомились з азами роботи в цьому сервісі, виконували завдання, надсилали вчителю на перевірку, отримували оцінку за роботу, вчились спілкуванню в чатах та брати участь у відеоконференціях. В даний час вчителі-предметники в цьому сервісі наповнюють віртуальні класи навчальними матеріалами, а учнів через систему "ОКо - школа в смартфоні" будемо повідомляти згідно розкладу про роботу в таких класах. Учні та їх батьки матимуть змогу переглядати оцінки за виконання навчальних завдань, віртуальних уроків, як в облікових записах учнів, так і в системі "ОКо - школа в смартфоні".
Як бачимо, G Suite for Education це не єдина онлайн-платформа, за допомогою якої працює заклад освіти. Пів року тому стартував ще один цікавий проект у школі-ліцей – «Око-школа в смартфоні» ( https://oko24.net ). Це електронний журнал, яким вже вміло користуються учні та батьки. Адміністратором цього сервісу є Мількевич Ірина Олегівна:
- Дуже рада, що електронний журнал прижився в нашому ліцеї та приносить свої результати. Сьогодні ми поєднали два сервіси: G Suite for Education та Око. Учителі досконало володіють даними платформами. На Око є можливість бачити батькам чи їх діти навчаються дистанційно під час карантину, дітям – завдання та коди класів. На G Suite for Education забезпечено зворотній зв’язок, що є дуже важливим з такою формою навчання. Перевіривши виконане завдання, учитель заносить отриману оцінку до системи Око.
- Де можна отримати інформацію про роботу закладу дистанційно?
- Все дуже просто. Детальна інформація розміщена на офіційному сайті школи-ліцей (https://sites.google.com/a/vn-mk1.com/mk-litsey11/). Щоденно оновлюю інформацію з цього питання, завантажую покрокові інструкції, презентації для початку роботи, які готують учителі інформатики. Отримуючи відгуки про нашу роботу в цьому напрямку – відразу реагуємо і надаємо допомогу.
Щоб приступити до навчання онлайн учень має зробити певні кроки:
1. Зареєструватись в шкільному домені (для тих, хто вперше працює з цією платформою)
2. Приєднатись до класів за допомогою кода класу або ж прийняти запрошення вчителя (код класу взяти з розділіу «домашнє завдання» в системі Око)
3. Налагодити зворотній зв’язок з учителем ( відправити форму з виконаним завданням і отримати оцінку, приєднатись до вебінару, онлайн-консультації з можливістю голосового спілкування і т.д)
Для учнів 1-4 класів ми полегшили роботу та створили окремий розділ на нашому сайті, - продовжує Ірина Олегівна. Учень класу з допомогою батьків відкриває папку свого класу, отримує завдання та, виконавши, відправляє своєму учителю. Зворотній зв’язок в кожного класу забезпечується, згідно інструкцій класного керівника. В подальшому, початкова школа також буде працювати на G Suite for Education. Зараз проходить реєстрація учнів 1-4 класів в системі Око. Їх класні керівники вже опанували даний сервіс та готові до роботи.
- Вам, напевно, доволі важко в даний час, адже сайт, Око, класне керівництво…
- Навпаки! Мені дуже подобається працювати в школі-ліцей. Це постійний розвиток, гарні результати роботи, вдало впроваджені проекти. Школа живе і це дуже відрадно. Наш директор – це цілодобовий генератор ідей. Мені подобається її стиль роботи, бо він сучасний, креативний, продуманий на декілька кроків вперед. Школа змінилась за час її дворічного керівництва. Колектив продовжує працювати на результат, а учні гордяться своєю школою.
Ми поцікавились в учителів школи-ліцей щодо особливостей дистанційної форми роботи:
- Цей спосіб навчання для нас ще новий, але вже встиг отримати своє місце в педагогічному середовищі, - розповідає вчитель інформатики Школьна Світлана Олександрівна. Разом з тим, для дистанційне навчання необхідна сильна мотивація, якісне комп’ютерне обладнання та хороша швидкість Інтернету. Практично весь навчальний матеріал учень-дистанційник освоює самостійно. Це вимагає достатньої сили волі, відповідальності і самоконтролю. І тут на допомогу повинні прийти батьки. Це в їхніх силах мотивувати свою дитину для ефективного навчання.
- Віддаю перевагу творчому навчанню, яким би воно не було. Учитель має володіти чималим багажем знань, інформацією та інформаційними технологіями, адже сучасне життя потребує мобільності, - розповідає вчитель географії Гора Антоніна Миколаївна. В епоху новітніх технологій організувати навчання з географії дистанційно не є проблемою, хоча це досить кропітка робота.
Основною перевагою такого навчання є, передусім, зручність. Учень має можливість більш вільно планувати та ефективно використовувати свій час. Дитина і вчитель не обмежені в часі, просторі та використанні інноваційних засобів. Кожен учень може себе проявити у візуальних формах. Існує зворотній зв’язок у вигляді листування і онлайн-консультацій, щоб навчити дитину висловлювати свою думку, брати участь у дискусії.
Як бачимо, навчання дистанційно потребує об’ємної підготовки, вмотивованості учнів, допомоги з боку батьків та має значні переваги в умовах, що склались в нашій країні.
Ми спробували взяти інтерв’ю дистанційно, адже дотримання карантинних заходів – запорука швидшого виходу на звичне навчання до школи.
Хочеться побажати терпіння всім учасникам освітнього процесу, гарного та продуктивного навчання, досягнення певних результатів, які кожен ставить перед собою. А головне, будьте всі здорові! Бережіть себе!
Вихованці гуртка «Медіакультура» РБДЮТ
17-05-23
17-03-22