Жмеринська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області на виконання вимог листа ГУДКСУ у Вінницькій області № 05-15/294-2583 від 05.06.2018 року та наказів Міністерства фінансів України: від 05.02.2018 року №110 «Про затвердження Змін до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України», від 07.03.2018 року №350 «Про затвердження Змін до Порядку - казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету», від 08.02.2016 року № 126 «Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів» повідомляє, що з 02.07.2018 року змінюються реквізити рахунків з обліку надходжень до державного та місцевих бюджетів по м.Жмеринка та Жмеринському району.
Дата введення в дію рахунків - 02.07.2018 року.
У зв’язку з вищевикладеними обставинами, Жмеринська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області звертається до платників податків з проханням здійснити сплату податкових платежів максимально до 01.07.2018 року з метою уникнення непорозумінь в частині зарахування податкових платежів на відповідні бюджетні рахунки.
Про нові реквізити рахунків, відкритих в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Вінницькій області, які вступають в дію з 02.07.2018 року буде проінформовано додатково.
Зарплата «в конвертах» – позбавлення соціальних гарантій
Питання виплати офіційної, прозорої зарплати сьогодні дуже актуальне, водночас проблемне та болюче. У нинішніх умовах важливими питаннями залишаються легалізація зайнятості населення та заробітної плати, реалізація гарантій оплати праці та організація заходів по недопущенню виникнення заборгованості з виплати заробітної плати.
На жаль, такі негативні явища, як використання роботи незареєстрованих найманих робітників, виплата заробітної плати в «конвертах» або в розмірі, нижче за законодавчо встановлений мінімум, залишаються актуальними, оскільки від «тіньових» розрахунків втрачає бюджет, а через непоінформованість і низький рівень свідомості дорогою ціною платять і самі наймані робітники.
Перш за все, вони позбавляються соціальної захищеності у разі тимчасової непрацездатності – не оплачуються лікарняні листи, не проводяться виплати допомоги жінкам під час вагітності і пологів. Також не проводяться страхові виплати у разі настання нещасного випадку на виробництві, нелегальні працівники не отримують в повному об’ємі допомоги по безробіттю у разі скорочення, вони беззахисні перед працедавцем – у разі конфлікту або травматизму, у них немає доказів того, що вони дійсно працювали на цьому підприємстві або у цього приватного підприємця.
Крім того, таким працівникам не нараховується трудовий стаж, з їх заробітної плати не відраховуються пенсійні внески, що в майбутньому негативно позначиться на розмірі трудової пенсії, їм складно отримати банківський кредит.
Отже, варто вже зараз відстоювати свої конституційні права – вимагати від роботодавців офіційного оформлення трудових відносин.
Відповідно до п.171.1 ст.171 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 ПКУ (пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 ПКУ).
Особи, які мають статус податкових агентів, зобов’язані, зокрема, своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свогорозташування (п.176.2ст.176 ПКУ).
Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.110.1 ст.110 ПКУ).
У разі виявлення під час перевірки фактів не дотримання працедавцем (податковим агентом) законодавства щодо укладення трудового договору, не оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), якщо ці дії призвели до порушення таким працедавцем правил нарахування, утримання та сплати в бюджет податку на доходи фізичних осіб, до такого працедавця застосовуються штрафні санкції у порядку та розмірах, встановлених ст.123 ПКУ. Так, коли сума податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб при перевірці визначається конторлюючим органом, на таку особу накладається штраф в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання. При повторному протягом 1095 днів визначені контролюючим органом суми податкового зобов’язання, накладається штраф у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання.
У разі порушення порядку подання інформації про фізичних осіб - платників податків, до таких працедавців (податкових агентів) застосовуються штрафні санкції у порядку та розмірах, встановлених ст.119 ПКУ.
Згідно з ст.163 прим.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, - тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Такі ж дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім цього, статтею 212 Кримінального кодексу України від 05 квітня 2001 року № 2341-III із змінами та доповненнями (далі – ККУ) встановлена відповідальність за умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), що входять в систему оподаткування.
17-05-23
17-03-22