При індикативному показнику 2 млрд. 551 млн. 9938 тис. грн., органами фіскальної служби Вінниччини мобілізовано за січень-серпень 2017 року 3 млрд. 85 млн. 731 тис. грн. єдиного соціального внеску. Перевиконання прогнозованих показників склало 533 млн. 737,2 тис. грн.
Проти аналогічного періоду минулого року надходження зросли майже у півтора рази або на 1 млрд. 23,5 млн. грн.
Зауважимо, на обліку по області станом на 01.09.2017 року перебуває 126 тисяч 878 платників єдиного внеску, з них більш ніж 74 відсотки або понад 94,5 тисяч – фізичні особи. З початку року кількість платників ЄСВ Вінниччини зросла на 8099 або на 6,8% (на 01.01.2017 на обліку знаходилось 118779 платників, у т.ч. 87470 фізичних осіб).
Збільшення кількості платників єдиного внеску, а ще законодавче підняття мінімальної зарплати до 3200 гривень – це чинники, з якими у фіскальній службі Вінниччини, зокрема, пов’язують позитивну динаміку надходжень єдиного соціального внеску.
Відповідно до статті 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані, зокрема:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Згідно зі статтею 2 Закону розрахунковий документ – документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку РРО або заповнений вручну.
Форма, зміст, обов’язкові реквізити розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13. Тобто, при здійсненні розрахункових операцій суб’єкти господарювання зобов’язані роздруковувати та видавати покупцям виключно розрахункові документи встановленої форми. Роздрукування інших документів (службовий чек, гостьовий чек тощо) та, відповідно, непроведення через РРО всіх розрахункових операцій із оформленням розрахункових документів встановленої форми, є порушенням вимог Закону, яке передбачає притягнення до відповідальності згідно чинного законодавства.
Державна фіскальна служба у листі від 07.09.2017 р. №1854/Д/99-99-14-05-01-14/ІПК нагадала, що ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено обов’язок суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу:
Відповідно до п. 296.10 Податкового кодексу України РРО не застосовуються платниками єдиного податку:
Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Враховуючи викладене, ФОП - платники ЄП II та III груп, які в календарному році перевищили обсяг доходу 1 000 000 грн, зобов’язані з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати РРО.
Водночас, у разі здійснення розрахунків за реалізовані товари (надані послуги) в безготівковій формі шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки, РРО не застосовується.
17-05-23
17-03-22