Податкова інформує (15.08.2017)

Автор: Сергій Категорія: Податкова інформує Створено: Середа, 16 серпня 2017, 11:45

Що змінилося в Порядку електронного адміністрування ПДВ

Жмеринська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області інформує, що Кабінет Міністрів України постановою від 19.07.2017р. №536 вніс зміни до Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість.

Змінами Порядок приведено у відповідність із нормами Податкового кодексу, які діють з початку року.

Зокрема, виключено норми щодо відкриття додаткових електронних рахунків сільськогосподарським підприємствам - суб'єктам спецрежиму. Врегульовано питання перенесення значення реєстраційної суми ПДВ у випадку реорганізації платника. Також у Порядку передбачена можливість сплати до бюджету податкових зобов’язань за уточнюючими розрахунками через електронні рахунки.

Окрім того, прописана норма, яка передбачає повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку, зарахованих до бюджету з електронного рахунка платника податку в порядку, визначеному пунктом 200 1.5 Кодексу. Відповідне повернення здійснюється шляхом перерахування таких коштів виключно на електронний рахунок платника податку, а у разі його відсутності на дату звернення платника податку із заявою про повернення надміру сплачених податкових зобов'язань з податку чи на дату фактичного повернення коштів - шляхом перерахування на поточний рахунок платника податку в установі банку.

Додатково повідомляємо, що Постановою №536 визнано такою, що втратила чинність, постанова від 25.01.2012р. №73 «Про затвердження критеріїв, у разі відповідності яким платник податку на додану вартість вважається таким, що має позитивну податкову історію».

Додамо, що відкоригований Порядок діє з 22 липня поточного року. 

Що робити, якщо реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі зупинено? 

У разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування пояснення та/або копії документів, зазначені у п. п. «в» п. п. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПКУ.

Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування за формою J(F)1312601 (далі – Повідомлення).

Повідомлення (J(F)1312601) по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН, та копії документів у вигляді окремих додатків до Повідомлення, додаються за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ).

Обмеження диктується обмеженнями системного програмного забезпечення, яке не залежить від Державної фіскальної служби України.

Як свідчить практичний досвід, 2 Мб достатньо для 1 вкладеного документа.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 101). 

ДО УВАГИ НОТАРІУСІВ ТА ПОСАДОВИХ ОСІБ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ: ЗАПОВНЮЄМО ФОРМУ 1ДФ ПІСЛЯ ОФОРМЛЕННЯ СПАДЩИНИ (ПОДАРУНКУ)

Відповідно до чинного законодавства видача свідоцтв про право на спадщину спадкоємцям, які прийняли спадщину, здійснюється нотаріусом або в сільських населених пунктах - уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування.

При цьому, свідоцтво про право на спадщину спадкоємцю - нерезиденту нотаріусом або в сільських населених пунктах - уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування видається за наявності документа про сплату таким спадкоємцем податку на доходи фізичних осіб та військового збору з вартості об'єкта спадщини.

Згідно із внесеними у 2017 році до ст. 174 Кодексу Законом України від 23 лютого 2017 року № 1910-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» змінами інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину в порядку, встановленому розділом IV Кодексу для податкового розрахунку, до контролюючого органу щокварталу подають: нотаріус за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса та/або в сільських населених пунктах уповноважена на це посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.

У податковому розрахунку обов'язково зазначається сума доходу у вигляді вартості успадкованого майна, отриманого платником податку, зазначеним у пп. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 Кодексу, а саме спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення у понятті, визначеному Кодексом.

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4. який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 111/26556.

Інформація про видачу свідоцтва про право на спадщину (посвідчений договір дарування) відображається в податковому розрахунку за такими ознаками:

  • за ознакою «113» - про отримання будь-якого об'єкта спадщини членами
    сім'ї першого та другого ступенів споріднення спадкодавця;
  • за   ознакою   «114»   -   про   отримання   будь-якого   об'єкта   спадщини
    спадкоємцями, які не є членами сім'ї першого та другого ступеня споріднення зі спадкодавцем;
  • за   ознакою   «115»   -   про   отримання   будь-якого   об'єкта   спадщини
    (подарунка) від нерезидента або отриманий нерезидентом;
  • за ознакою «116» - про отримання спадщини (подарунка) у вигляді
    рухомого та нерухомого майна, коштів особою, яка є інвалідом І групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування;  про отримання  спадщини  (подарунка у   вигляді   рухомого  та   нерухомого  майна дитиною-інвалідом;
  • за ознакою «117» - про дохід, отриманий платником податку внаслідок
    прийняття ним у спадщину чи дарунок грошових заощаджень,поміщених до 02.01.92 р. в установи Ощадбанку СРСР та державного страхування СРСР. Що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової   безпроцентної   позики    1990 р., облігації   Державної   внутрішньої виграшної  позики   1982 р.,  державні    казначейські    зобов'язання    СРСР, сертифікати   Ощадбанку  СРСР)  та  грошові заощадження громадян  України, поміщені   в   установи   Ощадбанку   України   та   колишнього   Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 рр., погашення яких не відбулося. 

Аналізуємо порушення у сфері обігу готівки

Жмеринська ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області звертає увагу суб’єктів господарювання на результати перевірок проведених контролюючими органами в сфері готівкового обігу.  

Аналізуючи виявлені  порушення вимог щодо регулювання готівкового обігу, а також застосовані за вказані порушення штрафні санкції, органи ДФС звертають увагу керівників підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою на дотримання вимог чинного законодавства.

Найбільш поширеними помилками, які призвели до порушень, є недотримання вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 637, в частині:

  • зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без оприбуткування у касі підприємства;
  • необлікування готівкових коштів у книзі обліку розрахункових операцій (КОРО) реєстратора розрахункових операцій (РРО) на підставі фіскальних звітних чеків;
  • оформлення з порушеннями касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств (відсутність підписів уповноваженої особи або особи, що отримала кошти).

Враховуючи аналіз допущених помилок та з метою запобігання таким порушенням, органи фіскальної служби рекомендують керівникам підприємств провести з бухгалтерами відповідне навчання та посилити контроль за оформленням та веденням касових книг та книг обліку розрахункових операцій. 

У вас немає прав для коментування