Відділ власної безпеки при ГУ ДФС у Вінницькій області ГУВБ ДФС України, з метою запобігання можливим фактам дискредитації як територіальних органів ДФС так і окремих працівників фіскальної служби, для розміщення в ЗМІ та суб-сайті ГУ ДФС у Вінницькій області, інформує про те, що протягом останнього часу на території Вінницької області поновилися факти шахрайських дій від імені керівників територіальних підрозділів Державної фіскальної служби України. Працівниками підрозділу власної безпеки, в межах наданих повноважень, проводяться заходи щодо перевірки вказаної інформації.
Однією із найпоширеніших схем, за якою діють шахраї є наступна: невідомі особи телефонують суб’єктам підприємницької діяльності області, в переважній більшості на номери телефонів розміщені в мережі Інтернет, та представляючись працівниками територіальної податкової інспекції в категоричній формі вимагають, щоб власник або керівник підприємства зателефонував начальнику відповідної податкової інспекції на телефонний номер мобільного зв’язку, який залишає зловмисник.
Зателефонувавши за вказаним номером, суб’єкт підприємницької діяльності від іншого зловмисника, який при цьому називається керівником відповідної територіальної податкової інспекції, дізнається про те, що його підприємство нібито потрапило в список суб’єктів господарювання, які найближчим часом будуть перевірені податковою інспекцією. При цьому, псевдокерівник податкової інспекції повідомляє співрозмовнику, що за відповідну грошову «винагороду», яку необхідно перерахувати на картковий рахунок банківської установи, вказану перевірку проводити не будуть. Для перерахунку грошових коштів шахраї надають реквізити рахунку та банківської установи.
Слід зазначити, що вказана схема не єдина, яку використовують шахраї у своїх протиправних оборудках, що дискредитують як ДФС України так і окремих керівників територіальних підрозділів.
При цьому, шахраї, як правило розраховують на небажання ошуканих повідомляти правоохоронні органи про такі випадки, адже їм, по суті кажучи, необхідно зізнатися в своїх протиправних діях, що буде мати як правові наслідки так може вплинути і на зміну стосунків з бізнес партнерами.
У разі встановлення подібних фактів, просимо суб’єктів господарювання негайно повідомляти на телефон „довіри” ((0432) 660205) відділу власної безпеки при ГУ ДФС у Вінницькій області ГУВБ ДФС України, для перевірки та вжиття необхідних заходів.
Міністерство фінансів України наказом від 20.10.2015 року №897 затвердило форму декларації з податку на прибуток підприємств. Звітуватись за цією формою платники зобов’язані за результатами 2015 року, граничний термін подання річної звітності з податку на прибуток 29 лютого 2016 року.
Відповідно до ст.134 Податкового кодексу України, платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років.
Тобто, від'ємне значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років необхідно зазначити в рядку 3.2.4 розділу 3 додатку РІ, та перености до рядка 03 Декларації.
Ринок електронних грошей в Україні зростає щороку. Електронні гаманці використовують не тільки компанії, які ведуть бізнес в Інтернеті, але й ті, що надають послуги он-лайн. Електронні гроші конкурують і зі звичайними банківськими платежами, і з системами переказів, платіжними картками, а щодо окремих утримувачів - ще й з платіжними терміналами.
Електронний гаманець - це платіжний додаток платіжної картки, кошти за операціями з яким обліковуються на консолідованому картрахунку емітента, і який дає змогу його держателю в межах установленого ліміту виконувати платіж за товари (послуги). Тобто фізична особа, яка одержує дохід у вигляді електронних грошей, може за допомогою електронного гаманця користуватися ними, зокрема виконувати безготівкові розрахунки. Фактично це гроші, які обертаються не у формі паперових грошей, а через впровадження у сферу розрахунків комп'ютерної технології та сучасної системи зв'язку.
Поряд з цим, відповідно до пп. 168.1.3 пп. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України якщо згідно з нормами розділу IV Кодексу окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, платник податку зобов'язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу платника, подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплатити податки до бюджету.
Звертаємо увагу на те, якщо фізична особа отримує дохід у вигляді електронних грошей (WebMoney, UkrMoney, RBK Money, MoneXy, "Яндекс. Деньги", PayPal, E-Gold та інші), об'єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором у такої фізичної особи виникає у день зарахування коштів на електронний гаманець.
Частиною другою статті 32 Закону України від 11 липня 2002 року № 93- IV «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що у разі здійснення депутатських повноважень у робочий час депутату місцевої ради за основним місцем роботи відшкодовуються середній заробіток та інші витрати, пов'язані з депутатською діяльністю, за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету.
Стаття 118 Кодексу законів про працю України передбачає гарантії для працівників, обраних на виборні посади, зокрема після закінчення повноважень за виборною посадою їм надається попередня робота (посада), а при її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, іншому підприємстві, в установі, організації.
У разі неможливості надання відповідної роботи (посади) на період працевлаштування за колишнім депутатом місцевої ради зберігається, але не більше шести місяців, середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді у раді, що виплачується з відповідного місцевого бюджету (абзац другий частини другої статті 33 Закону № 93).
Порядок нарахування та сплати єдиного внеску регулюється виключно Законом № 2464, пунктом 7 частини першої статті 4 Закону визначено, що платниками ЄСВ є особи, які працюють на виборних посадах в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян та отримують заробітну плату (винагороду) за роботу на такій посаді.
Нарахування єдиного внеску за зазначених вище платників здійснюють роботодавці, визначені частиною першою статті 4 Закону № 2464.
Роботодавець (орган державної влади, орган місцевого самоврядування, об'єднання громадян) зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок лише за осіб, які працюють на виборних посадах.
Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсацій ні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці», та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (пункт 1 частини першої статті 7 Закону № 2464),
З огляду на викладене, після закінчення строку повноважень депутата місцевої ради роботодавець не несе обов'язку платника єдиного внеску, а значить суми середньої заробітної плати яка зберігається за колишнім депутатом місцевої ради після закінчення строку його повноважень, на період працевлаштування, але не більше 6 місяців, не є базою нарахування єдиного внеску.
За матеріалами листа ДФС України від 12.01.2016 № 655/7/99-99-17-03-01-17
Мурованокуриловецьке відділення
Могилів-Подільської ОДПІ
17-05-23
17-03-22