Відповідно до п. п. 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю) є орендар.
При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року за № 204 внесено зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних. Зазначена постанова опублікована в «Урядовому кур»єрі» від 24 березня 2018 року № 57, тож набирає чинності саме із 24 березня. Відповідно до внесених змін встановлено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години.
У першу чергу під час проведення кампанії „Декларування-2018” у фіскальній службі Вінниччини чекають земляків, які у обов'язковому порядку мають подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи, отримані за 2017 рік – тих, хто мав доходи, з яких не утримувався податок.
Серед них:
Додамо, що цьогорічний деклараційний процес для громадян, що самостійно визначають із задекларованої суми доходу, податок на доходи фізичних осіб і військовий збір, який необхідно сплатити до бюджету, триває з 01 січня 2018 року до 01 травня 2018 року. У такий же проміжок часі звітують й фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, зокрема, приватні нотаріуси та адвокати.
Разом із тим, громадяни, які мають право на податкову знижку, декларацію про доходи можуть подавати до кінця поточного року, а платники податку – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – не пізніше 60 календарних днів перед виїздом.
Цього року Декларація подається за оновленою формою, яка містить два додатки. Бланки можна отримати у Центрі обслуговування платників або у податковій інспекцій за місцем реєстрації чи самому роздрукувати з сайту Державної фіскальної служби України.
Варто врахувати, на вибір платника, декларацію, яка подається за податковою адресою платника, тобто за місцем його реєстрації, можна подати трьома способами:
особисто або уповноваженою на це особою;
поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в електронній формі.
Новації, які запропоновані ДФС для реалізації в системі блокування податкових накладних/розрахунків коригування (ПН/РК), в десятки разів зменшать кількість зупинених документів. Про це повідомив директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем Микола Чмерук під час засідання Громадської ради при ДФС.
Він зазначив, що запропонований ДФС підхід до побудови нової системи блокування податкових накладних значно відрізняється від тієї моделі, яка працювала минулого року. Так, раніше податкова накладна проходила два етапи, перший з яких був «відсікаючий», коли ПН відповідала критеріям та реєструвалася. Якщо накладна не проходила цей етап, вона перевірялась на «пересорт» (проведення сумнівних операцій, за результатами яких може бути сформований фіктивний податковий кредит).
Нова система аналізу ПН/РК має чотири етапи:
«Ми вважаємо, що ця конструкція буде суттєво зменшувати кількість податкових накладних, які будуть зупинятися. Вже проведені попередні розрахунки та тестування роботи даної системи, які підтвердили, що кількість податкових накладних, які були зупинені у минулому році, при застосуванні критеріїв нової системи зменшиться в десятки разів», - підкреслив Микола Чмерук.
Так, до «відсікаючих» ознак, за якими податкова накладна не буде проходити перевірку на критерії ризиковості платника чи ризиковості операцій, віднесені:
«Після цього податкова накладна перевіряється, чи виписана вона платником податків, який визначений як ризиковий. Критерії ризикового платника податків ми намагалися виписати так, щоб вони однозначно вказували на платника, який займається «пересортом». Власне, це – платник податків, зареєстрований на викрадені, втрачені документи, зареєстровані на підставних осіб тощо», - зазначив Микола Чмерук.
Далі, якщо платник податків не внесений до переліку ризикових платників, він перевіряється на наявність позитивної історії. Показники, за якими визначається позитивна податкова історія, за словами посадовця, виписані достатньо широко, завдяки чому кількість податкових накладних, яка не буде зупинятися у зв’язку з впровадженням нової системи значно збільшиться. Серед таких показників, зокрема, загальна сума сплати ЄСВ та податків і зборів становить більше 5 млн. грн, наявність власних (орендованих) земельних ділянок більше 200 га або орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності площею не менше 0,5 га, торгівля однаковими товарами.
І лише у разі невідповідності всім вищезазначеним критеріям буде робитися перевірка ризиковості здійснення операції.
Ще однією новацією, за словами Миколи Чмерука, стане запровадження дворівневої системи прийняття рішень.
«Якщо у минулому році рішення приймалися лише комісією центрального апарату, то сьогодні в регіонах вже створені комісії, які будуть приймати рішення по заблокованим накладним. Центральний апарат буде мати можливість переглядати рішення регіональних податкових органів лише по тих платниках, обсяг операцій по яких перевищує 30 млн. грн., але знову ж таки всі рішення будуть формуватися в регіонах», - підкреслив посадовець.
Таблиці платників податків також будуть прийматися регіональними органами. Всі таблиці, які були прийняті в минулому році, будуть актуальними та використовуватимуться і при реалізації нової системи.
«Ще одна новизна даної системи – це безумовність прийняття рішення після п’яти днів, тобто якщо протягом п’яти днів не прийнято жодного рішення, то така податкова накладна буде автоматично зареєстрована», - зазначив Микола Чмерук.
Нагадаємо, що Законом України від 07.12.2017 № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон) внесено зміни в порядок роботи системи блокування податкових накладних, а саме виключено п. 74.2 ст. 74 Кодексу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Порядок).
На виконання п. 10 Порядку Державною фіскальною службою України розроблено проекти критеріїв ризиковості платника податків, ризиковості здійснення операцій, показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків.
Критерії ризиковості здійснення операцій, показники, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків
http://sfs.gov.ua/baneryi/zupinennya-reestratsii-pn/331089.html
Критерії ризиковості платника податків
http://sfs.gov.ua/baneryi/zupinennya-reestratsii-pn/331088.html
Згідно з п. 41 розділу IV Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 (далі – Положення №148), установи/підприємства за умови забезпечення належного зберігання касових документів мають право вести касову книгу в електронній формі за допомогою комп’ютерних засобів. Програмне забезпечення, за допомогою якого ведеться касова книга, повинне забезпечувати візуальне відображення і роздрукування кожної з двох частин аркуша касової книги («Вкладний аркуш касової книги» та «Звіт касира»), які за формою і змістом повинні відтворювати форму та зміст касової книги в паперовому вигляді.
Відповідно до пп. 5 та 6 Пояснення до заповнення додатка 5 до Положення №148 записи в касовій книзі здійснюються на підставі інформації з касових документів. Записи в касовій книзі здійснюються до початку наступного робочого дня (тобто із залишками на кінець попереднього дня), а також містять усі реквізити, що передбачені формою касової книги. Сторінки касової книги нумеруються автоматично в порядку зростання з початку року.
Під час складання електронного документа касової книги роздруковуються кожна з двох частин аркуша касової книги: «Вкладний аркуш касової книги» та «Звіт касира». Водночас:
1) у разі роздрукування «Вкладного аркуша касової книги» у кінці місяця автоматично роздруковується загальна кількість аркушів касової книги за цей місяць, а в разі роздрукування в кінці року – їх загальна кількість за рік;
2) після роздрукування «Вкладного аркуша касової книги» і «Звіту касира» касир перевіряє правильність складання цих документів, підписує їх і передає «Звіт касира» разом з відповідними касовими документами до бухгалтерії під підпис у «Вкладному аркуші касової книги»;
3) протягом року «Вкладний аркуш касової книги» зберігається касиром окремо за кожний місяць. Після закінчення календарного року (або залежно від потреби) «Вкладний аркуш касової книги» формується в підшивки в хронологічному порядку. Загальна кількість аркушів за рік засвідчується підписами керівника і головного бухгалтера установи/підприємства – юридичної особи, а підшивки формуються в книгу;
4) після закінчення календарного року касова книга на електронних носіях передається для зберігання відповідно до законодавства України.
Новини податкової інспеції Мурованокуриловецького району.
Громадська організація Благодійна спілка «Надія» створена та зареєстрована Районним Управлінням Юстиції у вересні 1999 року, діє на основі затвердженого Статуту.
Вищим органом керівництва є правління спілки в кількості 9 чоловік. Керівник правління – Камінська Н.О.
Засновниками спілки є голландська сім’я Вреєман при підтримці громади Мурованих Куриловець та селищної ради.
Мета створення: зміцнення матеріально-технічної бази районної лікарні, поліпшення умов перебування та лікування хворих у стаціонарних відділеннях та поліклініці.
Кількість членів спілки – приблизно 1 тисяча.
Спілка існує за рахунок членських та благодійних внесків, гуманітарної допомоги з Нідерландів.
За 15 років існування спілки надійшло від голландського фонду допомоги Східній Європі та використано на ремонт лікарні та поліклініки 675 тисяч гривень. За ці кошти замінено 50 вікон на металопластикові, реконструйовано операційний зал та дитячу поліклініку, створено відділення денного стаціонару, відремонтовано 2 кабінети функціональної діагностики, внутрішні вбиральні в поліклініці та у всіх відділеннях лікарні.